Σενάριο : Geling Yan (novel), Zou Jingshi
Σκηνοθεσία : Zhang Yimou
Παίζουν : Li Gong, Daoming Chen
Διάρκεια : 111′
ΑΚΑ : Gui lai | Coming Home
Έγχρωμη : Ναι
Χώρα : Κίνα
Βραβεία : Επίσημη Συμμετοχή (εκτός Διαγωνιστικού) στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών 2014 Βραβείο Νέου Ταλέντου (για την Χουιβέν Ζανγκ) , Βραβεία Κινηματογράφου Ασίας 2015 Συμμετοχή στο 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
Η Μεγάλη Επιστροφή - ΣΥΝΟΨΗ
Ένας άνδρας αποχωρίζεται από τη σύζυγό του, όταν συλλαμβάνεται ως πολιτικός κρατούμενος. Κατά τις τελευταίες μέρες της Πολιτιστικής Επανάστασης απελευθερώνεται και επιστρέφει σπίτι του για να ανακαλύψει ότι η γυναίκα του έχει αμνησία. Εκείνη, αδυνατώντας να τον αναγνωρίσει, συνεχίζει να περιμένει την επιστροφή του συζύγου της. Εκείνος είναι αποφασισμένος να βοηθήσει την γυναίκα του να θυμηθεί…
Η ΤΑΙΝΙΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Η τελευταία ταινία του μεγάλου δημιουργού Ζανγκ Γιμού είναι ένα δράμα εποχής, το οποίο εστιάζει σε μια οικογένεια. Αν και με πολιτικό υπόβαθρο, ο σκηνοθέτης τη χαρακτηρίζει ως μια γλυκόπικρη ιστορία αγάπης και αφοσίωσης.
Το “Coming Home” αποτελεί μεταφορά του βιβλίου “The Criminal Lu Yanshi” του Γιαν Γκελίνγκ.
Σημείωμα σκηνοθέτη:
“Βασισμένη στο βιβλίο του Γιαν Γκελίνγκ, “The Criminal Lu Yanshi”, το Coming Home είναι μία ιστορία αγάπης για την ευτυχία και τη θλίψη, όπως και για τον χωρισμό και την επανασύνδεση. Χρησιμοποιήσαμε το τέλος της αυθεντικής ιστορίας – με τον Λου Γιάνσι να επιστρέφει στο σπίτι, σαν την αφετηρία του σεναρίου. Όλοι γνωρίζουν ότι ο Τσεν Νταομίνγκ και η Γκονγκ Λι είναι οι καλύτεροι ηθοποιοί που εργάζονται στην Κίνα και ήταν η πρώτη και μόνη επιλογή μου για τους αντίστοιχους ρόλους τους. Προσέφεραν πολλές εποικοδομητικές απόψεις ακόμα και για μικρές λεπτομέρειες της ιστορίας. Για τον λόγο αυτό η συνεισφορά τους ξεπερνά κατά πολύ την ερμηνεία των χαρακτήρων τους.
Έχοντας αυτό που αποκαλούμε “ανερχόμενο αστέρι” για τον ρόλο της κόρης δεν ήταν αυτονόητο καθώς ο χαρακτήρας της εξυπηρετεί έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην ιστορία. Όταν γνώρισα για πρώτη φορά την Χουιβέν, πρόσεξα τα λαμπερά μάτια της, τα οποία θύμιζαν την αύρα νεαρών ερυθροφρουρών. Ήταν αυτό ακριβώς που χρειαζόμουν. Για το δεύτερο μέρος της ταινίας, έπρεπε να αλλάξω τον τρόπο που έμοιαζαν τα μάτια της. Θα έπρεπε να γίνουν σαν να υπνωτισμένα, μονίμως διστακτικά. Η Χουιβέν είχε την ικανότητα να το πετύχει αυτό.
Αυτό το είδος του φιλμ είναι πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθεί., Πρέπει να δημιουργείται σε κατάσταση γαλήνης. Αν έστω και για λίγο σκεφτόμουν για κέρδη, θα έχανα τον δρόμο μου. Για τον λόγο αυτό, προσωπικά αυτή η ταινία αποτελεί την επιστροφή σε μια προγενέστερη ψυχική κατάσταση και σε μία παλαιότερη προσέγγιση της δημιουργίας. Το πιο σημαντικό για μένα είναι αν το κοινό θα κρατήσει την ταινία στην καρδιά του και αν θα θυμούνται πραγματικά τα συναισθήματα που τους προκάλεσε το Coming Home.”